راهنما

در این بخش پرسش‌های متدوال کاربران به‌صورت لیست شده قرار داده شده است، که با کلیک بر روی عنوان هر پرسش، پاسخ آن برایتان نمایش داده خواهد شد. همچنین در صورتی که پاسخ پرسش خود را در این لیست پیدا نکردید از قسمت «پرسش‌های کاربران» با کلیک بر روی گزینۀ «ارسال پرسش جدید»، پرسش خود را مطرح کنید تا کارشناسان پشتیبانی سایت در اسرع وقت پاسخ دهند.

پرسش‌های متداول

برای استفاده از امکانات سایت حتما باید ثبت‌نام کنید، برای ثبت‌نام از نوار منوی اصلی در نسخه کامپیوتر یا موبایل بر روی دکمه ورود یا ثبت‌نام کلیک کنید.

برای تغییر عکس پروفایل با کلیک بر روی آیکن کاربری در بالای سمت چپ منوی هدر و انتخاب گزینه ویرایش پروفایل می‌توانید در پروفایل کاربری با انتخاب تغییر عکس مطابق مراحل زیر عکس پروفایل خود را تغییر دهید.

تغییر عکس پروفایل

برای ارسال پروژه (سفارش) بعد از ورود به سایت با کلیک بر روی دکمه کاربری و انتخاب گزینۀ ارسال پروژه می‌توانید پروژۀ خود را ارسال کنید.

* نکته‌ای که در ارسال پروژه باید به آن دقت کنید این است که در قسمت بودجۀ پروژه باید محدوده مبلغ کل پروژه را وارد کنید نه مبلغ هر صفحه یا هر بخش پروژه!

ارسال پروژه

 

بعد از ارسال سفارش با مراجعه به صفحه پروژه (منوی کاربری» پروژه‌های من) می‌توانید پیشنهادات فریلنسرها را مشاهده و در صورت تمایل هر کدام را خواستید تأیید نمایید؛ سپس هزینۀ سفارش را پرداخت کرده و به میز کار پروژه منتقل خواهید شد و در میز کار می‌توانید به گفت‌و‌گو با فریلنسر پرداخته و در نهایت فایل نهایی انجام شده توسط فریلنسر را دانلود کرده و بعد از بررسی و تأیید با کلیک بر روی دکمه «پایان پروژه» به پروژه خاتمه دهید تا مبلغ قفل شده پرداختی، آزاد و به حساب فریلنسر انتقال پیدا کند.

تایپیست‌ها یا فریلنسرها برای ارسال پیشنهاد به پروژه‌ها می‌توانند در نوار منوی اصلی با کلیک بر روی منوی «لیست پروژه‌ها» و یا با کلیک بر روی دکمه کاربری و انتخاب «لیست‌ پروژه‌ها» به تمامی پروژه‌های باز کارفرماها دسترسی پیدا کنند. 

در صفحه لیست پروژه‌ها می‌توانید پروژه‌ها را براساس مهارت یا سایر مشخصات فیلتر کنید. در پایین کادر جستجوی پروژه‌ها لیست تمامی پروژه‌ها برایتان نمایش داده می‌شود که با کلیک بر روی عنوان هر پروژه، به جزئیات صفحه پروژه منتقل خواهید شد و با خواندن توضیحات کامل پروژه در صورت تمایل با کلیک بر روی دکمه «ارسال پیشنهاد» کادر ارسال پیشنهاد پروژه برایتان نمایش داده خواهد شد و شما می‌‌توانید با وارد کردن مبلغ پیشنهادی، زمان تحویل (برحسب ساعت/ روز/ هفته) و سایر توضیحات لازم به پروژۀ مورد نظر پیشنهاد دهید.

* نکتۀ مهمی که باید در کادر ارسال پیشنهاد بدان توجه کنید این است که حتماً باید قیمت پیشنهادی شما برای کل پروژه خواهد بود و نباید براساس صفجه‌ای قیمت پیشنهاد دهید.

بعد از تأیید پیشنهاد از سوی کارفرما و واریز هزینۀ سفارش، هر دو طرف به میز کار پروژه منتقل می‌شوند. در میز کار کارفرما و فریلنسر می‌توانند به صورت مستقیم با یکدیگر به گفت‌و‌گو پرداخته و جزئیات و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهند و در نهایت فریلنسر فایل‌های نهایی انجام شده را از سمت چپ کادر میز کار آپلود کرده و به کارفرما ارسال می‌کند. کارفرما فایل نهایی را دریافت کرده و پس از بررسی و تأیید نهایی با زدن دکمه «پایان پرژه»، به پروژه خاتمه داده و مبلغ پروژه که به‌صورت پرداخت امن نزد سایت قفل شده بود، آزاد شده و به حساب فریلنسر انتقال پیدا می‌کند.

فریلنسرهای گرامی توجه کنند تا زمانی که کارفرما دکمه پایان پروژه را نزده باشد، مبلغ پروژه به حساب کاربریشان منقل نمی‌شود، پس حتماً پس از تکمیل پروژه از کارفرما بخواهید تا پایان پروژه را اعلام کند.

در صورتی‌که به هر دلیلی مشکل یا اختلافی بین فریلنسر و کارفرما رخ دهد، هر یک از طرفین با زدن دکمه «بستن و ایجاد اختلاف» طرح دعوی و مناقشه کرده تا مدیریت و تیم داوری سایت به بررسی و حکمیت بین طرفین پرداخته و رأی نهایی در این خصوص را صادر کنند.

سیستم حل اختلاف برای حل مشکلات بین کارفرما و فریلنسر و جهت حسن انجام کار و عمل به تعهدات طرفین طراحی شده است و یکی از بزرگترین محاسن پلتفرم آن‌تایپ می‌باشد.

در صورتی‌که به هر دلیلی مشکل یا اختلافی بین فریلنسر و کارفرما رخ دهد (اعم از اینکه فریلنسر پروژه را به‌موقع تحویل ندهد یا فریلنسر از انجام سفارش انصراف دهد یا کیفیت انجام سفارش توسط فریلنسر متناسب با توضیحات پروژه در حد قابل‌قبول نباشد یا کارفرما به هر دلیلی پایان پروژه را اعلام نکند یا کارفرما انتظارات غیرمنطقی در رابطه با انجام سفارش از فریلنسر داشته باشد و یا به هر دلیل دیگر) هر یک از طرفین با کلیک بر روی دکمه «بستن و ایجاد اختلاف» می‌توانند طرح دعوی و مناقشه کرده و توضیحات و مستندات خود را به مدیریت ارسال کرده تا مدیریت و تیم داوری سایت به بررسی و حکمیت بین طرفین پرداخته و رأی نهایی در این خصوص را صادر کنند.

هر دو طرف (کارفرما و فریلنسر) در صفحه مناقشه می‌توانند به گفت‌و‌گو پرداخته و ادعاها و مستندات خود را به مدیریت و تیم داوری ارائه کنند.

کارمزد سایت برای هر پروژه ۱۰ درصد مبلغ کل است و فقط از تایپیست (فریلنسر) کسر می‌شود.

برا درخواست تسویه حساب با کلیک بر روی آیکن کاربری و انتخاب گزینه موجودی حساب در پایین صفحه بخش تسویه حساب قرار دارد. اگر برای اولین بار هست که درخواست تسویه حساب می‌دهید حتماً باید ابتدا مشخصات حساب بانکی خود را بروزرسانی کنید؛ که با کلیک بر روی گزینه ویرایش اطلاعات بانکی می‌توانید مشخصات حساب خود را وارد نمایید؛ سپس بر روی دکمه برداشت کلیک کنید.

* نکته ۱: ویرایش و بروزرسانی اطلاعات حساب بانکی فقط یک‌بار نیاز هست انجام دهید و در دفعات بعدی نیازی به بروزرسانی حساب کاربری نیست و کافی‌است بر روی دکمه برداشت کلیک کنید.

* نکته ۲: موجودی حساب شما همیشه باید از حداقل مبلغ قابل برداشت بیشتر باشد. درصورتی‌که موجودی حساب شما از حداقل موجودی قابل برداشت کمتر باشد باید ابتدا حساب خود را به حداقل مبلق قابل برداشت شارژ کرده و سپس درخواست تسویه حساب را ارسال کنید.

تسویه‌حساب فریلنسرها بعد از درخواست تا ۷۲ ساعت کاری به حسابشان واریز می‌شود.

برای ارسال فایل نهایی به کارفرما در میز کار پروژه سمت چپ قسمت آپلود فایل‌ها می‌توانید فایل‌های نهایی را برای کارفرما ارسال کنید. هرچند که در سمت راست قسمت گفتگو هم می‌توانید فایل نهایی را ارسال کنید، ولی توصیه می‌شود برا اینکه فایل نهایی در داخل چت‌ها و فایل‌های توضیحاتی که حین انجام پروژه با کارفرما رد و بدل می‌کنید قاطی و گم نشود و مشخص شود فایل نهایی کدام است و کارفرما هم در مراجعات بعدی سریع‌تر و راحت فایل نهایی رو پیدا و دانلود کند بنابراین همیشه فایل‌های نهایی رو از سمت چپ کادر گفت‌و‌گو ارسال کنید. در تصویر زیر نشان داده شده است:

پرسش‌های کاربران

ارسال پرسش جدید

پاسخ پرسش شما….